Integracja Sensoryczna

Metoda integracji sensorycznej jest jedną z najnowszych kompleksowych metod terapeutycznych. Stosowana jest w odniesieniu do dzieci z opóźnieniem w rozwoju psychoruchowym, trudnościami w nauce szkolnej i z uszkodzeniami ośrodkowego układu nerwowego.          

Główne założenia teorii integracji sensorycznej (SI) - to organizacja wejściowych danych zmysłowych dokonanych przez mózg w celu produkowania odpowiedzi adaptacyjnych na wymagania otoczenia.

Wybrane objawy u dzieci młodszych, które mogą świadczyć o nieprawidłowym przetwarzaniu bodźców zmysłowych, to:

  • nadmierny niepokój, drażliwość i impulsywność,
  • lękliwość i postawa wycofania się,
  • nadruchliwość i problemy koncentracji uwagi,
  • kłopoty z równowagą i koordynacją ruchową,
  • nienaturalne silne domaganie się czynności i zabaw związanych z obracaniem się, huśtaniem, ślizganiem, podskakiwaniem lub unikanie takich doznań,
  • lęk przed oderwaniem nóg od podłoża,
  • choroba lokomocyjna,
  • niewłaściwy wzorzec postawy i chodu,
  • niskie napięcie mięśniowe i nadmierna męczliwość,
  • zła tolerancja wrażeń dotykowych,
  • brak umiejętności w naśladowaniu ruchów,
  • powtarzanie czynności( perseweracje ruchowe),
  • zaburzenia rozwoju językowego i zdolności komunikacyjnych,
  • trudności w opanowaniu umiejętności pisania,
  • trudności z nauką czytania

Formy terapii integracji sensorycznej są bardzo atrakcyjne dla dzieci, odbywają się na sali gimnastycznej lub w specjalnie przystosowanym pomieszczeniu.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Terapia SI nie zastępuje nauki w szkole, jednak sprawia, że uczenie staje się łatwiejsze.  

            
Opracowanie mgr Danuta  Bagińska

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         

   

Adres Ośrodka

ul. Akademicka 3
85-796 Bydgoszcz

tel: 52 344-74-15
sekretariat

tel: 52 344-74-10(20)
portiernia

fax: 52 346-36-16
e-mail: biuro@oswnr2.bydgoszcz.pl

   

kujawsko-pomorskie

   

Wyszukiwarka  

   

Organem prowadzącym dla K-P SOSW nr 2 jest Samorząd Województwa Kujawsko Pomorskiego

   

Certyfikat  

   

Zajęcia Terapeutyczne  

   

   
© 2021 Kujawsko-Pomorski Specjalny Ośrodek Szkolno - Wychowawczy nr 2